11 november 2012

Mysig men febrig helg

Så var det måndag igen! Igår var det ju inte vilken söndag som helst utan den som tillägnas alla fina och snälla pappor! Min sambo, Alvas far, är den bästa pappan jag kan tänka mig och han blev uppvaktad med tårtbit, liten present och ett kort från sin dotter. Han förtjänar egentligen mycket mer än så men mysigt tror jag han tyckte att det var :)

I lördags eftermiddag tog Alvis och jag en cykeltur till Hembygdsparken (så underbart att bo nära ett sådant härligt ställe) för att kika på djuren och leka lite. Ganska mycket folk var där och Alva sa "hej hej" och vinkade till de flesta vi mötte. En och annan gullig tant förärades dessutom med slängpussar à la Alva vilket uppskattades mycket! Vi hade väldigt mysigt och kul men på vägen hem grät Alva hela tiden. På kvällen visade det sig att hon hade ganska hög feber och hade det hela söndagen. Sömnen har varit usel och igårkväll vägrade hon somna trots både dålig nattsömn och dagsvila. Hoppas på att vår stackars lilla tös snabbt mår bättre och får sova ut ordentligt. Kanske är det fler tänder på gång...Trots feber var vi igår hos Goggi en liten stund på morgonen och åt mysfrukost såklart vilket är lite av en tradition nu. Så mysigt! Efter lunch bakade vi de lussebullar, det är väl aldrig för tidigt, och Alva knådade lite och slängde sen upp sina snabbt och lätt på plåten. Blev väldigt fina och goda! :) På kvällskvisten lämnades en febrig och trött Alva hemma med sin far och för mig bar det av till min pappa för att fira honom tillsammans med syrran och syskonbarnen. Med oss hem fick vi en ursöt julkalender med tillhörande 24 paket till Alva samt en flaska hemmagjord "Pappas äppelmust". Mmm! Hur har ni firat era pappor mm??




Ha en fin måndag och ny vecka!

1 kommentar :

  1. Men GUD vilken fin adventskalender! och så must också...Jag som trodde att det var Fars dag ;) men det var ni minsann väl värda båda Alvisen och Jeppe o du Eva. Jag kan förstå att en och annan tant smälte inför Alvas underbara slängpussar. Vem gör inte det liksom? Ha det så bra alla tre. kramar

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ