12 november 2012

Kvällssmoothie fr o m nu

Nu ska jag börja fylla mig själv (och sambon om han inte tvärvägrar) med klorofyll! Det är ju bra till så mycket och ärligt talat är vi rätt dåliga på att få
i oss sådant som är grönt. Hittade ett recept som jag genast testade (fast nötcrémen låg där i köket och lockade så valde jag klorofyllet) och även sambon, ja t o m Alva, gillade det! Så här ska det svepas klorofyll varje kväll! I varje fall ett tag framöver :)

Grönsmoothie (2 stora glas)

4 dl vatten
1 stor näve spenat
1 liten näve färsk mynta
1 grön kiwi
½ avocado
½ banan
1-1,5 dl fryst mango
2 cm bit färsk ingefära
en halv liten citron (saft+fruktkött)
isbitar
(1 stjälk selleri)
(2 msk chia-frön)
(1 msk vetegräspulver)

• Häll vatten i en blender och tillsätt de övriga ingredienserna, mixa tills du har en slät dryck
• Servera smoothien KALL, tillsätt isbitar vid behov


Receptet hittade jag HÄR

1 kommentar :

  1. Ser lite farligt ut, haha :) Kul att hela familjen gillade det och starkt jobbat att låta bli nötcrémen :)

    Vi är duktiga på att få i oss massa grönt här hemma varje dag, men något jag numera börjat med igen är Aloe Vera drycken. Känner mig så mycket piggare nu då den hjälper till att öka upptaget av vitaminer :)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ