5 november 2012

Då var det måndag!

Hallå! Har ni haft en bra helg?? Helgen kom och gick lika fort som vanligt. Jag gillar inte riktigt att arbeta dagtid av den anledningen att helgen är så fullsmockad av allt som måste hinnas med och då är det svårt att njuta av den ordentligt. Men vi har haft det bra och både varit effektiva och sociala :) Fredagkvällen spenderade vi hos min systers familj och de hade spökat till entrén riktigt fint med pumpalykta och spindelväv mm mm. Tacos åt vi och hade en mycket angenäm och mysig afton.




Lördagen innebar lite av varje som skulle fixas här hemma och på kvällen bjöds vi på en gudomlig kalkonmiddag hos svärmor och Kjell. De fick hem två bedårande kattungar just den kvällen och gissa om Alva hade fullt sjå med att lyfta upp, kela och gulla med de två sötnosarna! Alva har för övrigt nu även börjat försöka lyfta upp (en betydligt tyngre) Ellie! Och det märkligaste är att Ellie inte ens protesterar! Hon är rätt god vän med Alva numera nämligen :) Tänk att det skulle ta hela 17 månader för surkatten att tina upp!

Annars så är Alva inne i en "jag kan ta på mig allt själv"-fas just nu. Strumpor klarar hon inte själv än men stövlar och vinterkängorna går väldigt bra!

Var va jag nu? Jo helgen! I går fick jag ett ryck och körde till IKEA i Helsingborg bara Alva och jag. En timme och en kvart senare var vi färdighandlad och hemma igen. Rekord! Vi köpte bl a potta till Alva (kan ju inte skada att sätta igång med pottvänjning lite smått), pall till badrummet, bakset och sött förkläde, julklappspapper och julklappar till Alva i form av koppar, muggar och fat samt små plastglas (DUKTIG). Hon gillar väldigt mycket att leka med små serviser så nu får hon en egen! En dag ska hon få ett IKEA-barnkök samt ett litet bord med stolar är tanken och då kommer ju allt man köper ur DUKTIG-serien väl till pass! En rutschkana (VIRRE) står också högt som bara den på Alvas önskelista. Hon kan nämligen åka rutschkana i en hel dag om hon hade fått :) Hade varit lämpligt att ha en sådan i källaren tänker vi nu när där blir stort och fint. Vi får väl se vad tomten tycker om våra idéer.

Det har gått jättebra på förskolan idag och sambon kunde lätt som en plätt lämna henne där en halvtimme. Inte ett ljud sa hon när han gick vilket känns himla skönt i mitt mammahjärta att höra. Nu blir det längre och längre stunder denna veckan sen är nog Alva Ellen färdiginskolad. Något bekymrad är jag över hur hon kommer sova och kunna somna där på dagarna men det går säkert hur smidigt som helst. Det brukar tydligen inte vara några större problem med det där.

Nu måste jag verkligen sova för hujedamej så trött jag är och har varit denna måndag.

Ha en fin vecka!

Kramar

2 kommentarer :

  1. Vad bra att Ellie mjuknat lite i sitt möte med Alva! Hon ser så förnäm ut på bilden där hon tittar ner från vagnen :) Som liksom "Hmmm mamma, ajg vet vad vi behöver handla här, jag ska bara kolla så att du inte glömmer något!" hihi pok

    SvaraRadera
  2. Åh, I love IKEA! :) Vi har precis fått hem två nya fåtöljer därifrån som vi beställde för några veckor sedan och vi är så nöjda! Superfina och jättebekväma :)

    Tack för ditt lycka till i mitt jobbsökande :)
    Det har gått riktigt bra och det ser ut som att jag har fått ett jobb nu äntligen!
    Det känns så sjukt skönt och det ska bli roligt att få lite ordentliga rutiner i min vardag igen :)

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ