15 november 2012

Årets insamling!

Nu närmar det sig juletider och jag tänker även detta året göra en insamling för att på nåt vis göra livet lite roligare för barn i olika trista situationer. Barn som drabbas av cancer är något fruktansvärt och jag önskar sånt inte behövde hända! Men nu är ju tyvärr verkligheten inte som man önskar och många barn blir sjuka och måste vistas mycket på sjukhus. Tur då att det finns organisationer som Superhjältar mot cancer som åker runt på sjukhus och försöker skänka glädje och kämparglöd till de sjuka barnen! Dessutom arbetar de för att samla in pengar till cancerfonden. En fantastisk grej tycker jag och eftersom de arbetar ideelt så behövs det såklart bidrag vilket jag hoppas vi kan hjälpa till med. Eller vad säger ni? Är ni sugna på att skänka en slant till min insamling och bidra till att barn får uppleva en härlig träff med de grymma hjältarna Batman och Spindelmannen??




Ni kan läsa mer om Superhjältarna och deras arbete på hemsidan och vågar ni inte låta mig vara mellanhand (på heder och samvete, jag skänker varenda liten krona som samlas in plus ett bidrag från mig själv såklart) så finns det ju en möjlighet att sätta in pengar direkt till organisationen också.

De flesta har några kronor över som kan skänkas till goda ändamål och kanske man kan tänka sig att skippa köpandet av en julklapp detta året och istället bidra till detta? Många barn får högar med julklappar och jag tror inte de skulle misstycka om där låg en liiiiite mindre hög när ett annat barn som slåss för sitt liv får en underbar upplevelse istället...

Varje krona räknas och inga bidrag är för små! (eller för stora =D)

Hoppas att ni vill vara med och kämpa för varje unges liv!

Är du intresserad av att skänka en slant så nås jag antingen här på bloggen, via mail (sjungandemamman@hotmail.se) eller på mobil 0734-477211.

/Eva ღ ♪♫

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ