8 november 2012

Aptit & vaccination

Aj aj aj! Min vänstra arm gör sådär lagom helsikes ont. Jag fick mitt influensavaccin idag och efter svininfluensa-vaccinationen för några år sedan kunde jag inte röra armen på flera dagar, knappt ta på/av mig kläderna och jag misstänker att det blir likadant denna gång eftersom jag redan har så ont. Men det är det ju värt om jag slipper insjukna i influensa! Jag tillhör ju riskgruppen p g a min kroniska inflammatoriska astma så jag ska ju ta den för att inte riskera bli väldigt sjuk vid en influensasmitta. Jag får helt enkelt jobba med en arm imorgon i värsta fall =)

Idag har Alva varit på förskolan helt själv! Sambon lämnade henne i dörren, hon tog en fröken i handen, vinkade och skickade iväg en slängpuss sen brydde hon sig inte mer om honom. Känns himla skönt att det gått så grymt smidigt alltihop hittills. Under de timmarna hon var på förskolan hade hon flera gånger velat komma upp i famnen hos förskollärarna för att känna lite trygghet. Hon har ju några månader varit väldigt trygghetssökande samtidigt som hon vill upptäcka världen och klara sig helt själv. Hon åt lunch där idag för första gången och när Jesper kom för att hämta henne halv tolv var hon precis klar med maten. TRE hela portioner hade hon slevat i sig!! De frågade om hon var matglad och jo det är hon ju. Sörpla i sig soppa är en höjdare dessutom =)

I brevlådan låg ett paket från Libero idag! Jag hade beställt ett sånt här superfint förkläde via poängsshoppen genom att köpa tre paket blöjor och registrera dom. Alvisen ville såklart ha det på sig och sprang runt som en liten konstnär här hemma. Superfin liten Picasso!

Tänk att det är fredag imorgon igen! Tyckte det var måndag igår ju. Ja inte mig emot men helgen får gärna gå lite långsammare istället. Kram och godkväll!

1 kommentar :

  1. Jag skrev en kommentar yesterday, men den kom tydligen bort i cyberrymden. Hur som helst... lilla matvraksAlvisen ;) klart att det är spännande att sitta bland stora barn och sörplande på rolig soppa visa att man dessutom kan sörpla i sig TRE portioner! fniss goseunge.

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ