1 november 2012

17 månader, förskolestart & present

Idag är det 17 månader sedan Alvisen föddes och det känns som igår. Det har varit en sentimental morgon då jag inte alls ville jobba utan istället vara med Alva på sin allra första förskoledag. Kändes som jag missade nåt riktigt stort...Allt gick i alla fall väldigt bra idag! Sambon och Alva var på förskolan en timme och likadant blir det imorgon sedan ökas tiden successivt och så även tiden hon blir lämnad där utan sin pappa. Förskollärarna trodde inskolningen skulle gå riktigt fort och utan några problem då Alvisen snabbt släppte sin far och busade med de andra istället. Känns så skönt! Hon kommer nog trivas utmärkt!

Det blev nästan som ett litet "förskolestarts-firande" ikväll då vår vän Kleffi kom med fika. Alva ville helst sitta i hans knä eller dansa genom att snurra runt runt runt tills hon blev alldeles yr. En rolig och mysig kväll! Kleffi fick en Halloween-present av oss också! Han är en fin och hjälpsam vän som vi uppskattar väldigt mycket (sådana växer ju inte på träd) och nu har han flyttat till ny lägenhet med balkong så vi köpte en likadan lykta som till oss själva (svarta huslyktan) att pryda balkongen med. Hoppas den gör sig bra där!


Nu ska jag lägga mig, pussa min gudomliga lilla dotter på pannan och hålla hårt om henne och önska att tiden inte går alltför fort framåt...

Kramar och godnatt

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ