12 oktober 2012

Vinterutstyrsel

Igår var det premiär för Alvas ena vinterutstyrsel i form av ett tvådelat skidställ, Pax-kängorna och en gosig stickad mössa. Hon var riktigt nöjd och fin i sin varma goa outfit! Vi höll på att fara rätt i backen när vi kom ut på trappan igår morse då den visade sig vara farligt hal. Men inga ben brutna utan vi kom undan med blotta förskräckelsen :) Vi gick sedan till Alvas förskola för att lämna "Vi tackar ja till platsen"-lappen och blev där en liten stund till Alvas glädje. Hon var med på fruktstunden och fick lekt lite medan jag pratade med de förtjusande "fröknarna". Verkligen underbara allihop och jag är säker på att vi valt den perfekta förskolan till vår kära dotter.



På eftermiddagen kom svärmor hit och efter en fika gick Alvisen och hon en runda på stan medan jag gjorde höstfint i trädgården. Så härligt att fixa och dona i solens höstsken!

Det mesta är nu fixat till morgondagen Pompdelux-homeshopping jag ska ha här imorgon. Höll dock på att orsaka brandlarm när jag skulle smälta choklad. Det blev en aning rökigt här hemma milt sagt! Några har lämnat återbud till imorgon men har bjudit några till och hoppas de flesta kommer nu när jag bakat och allt. Inte mina mest lyckade bak hittills. Glömde nötchokladrutorna i ugnen lite för länge så de blev inte så kletiga som jag ville ha dom (gör ev nya senare) och bränd choklad idag. Verkar olycksbådande :)

Maten till fredagsmyset blir en spännande historia förresten, nämligen recept jag hittat hos Gourmet-morsan med kyckling och ingefärsmarmelad. Kan inte bli annat än succé tycker jag!

Ha nu en fantastisk helg!
Kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ