10 oktober 2012

Sol & pyjamasjakt

Tänka sig, solen kom då fram till slut ändå! Den har varit saknad! I förmiddags (ingen sol hade visat sig då) så for vi som vinden på cykeln upp till Maxi och handlade lite allt möjligt. Jag blev väldigt glad när jag såg Geishas kampanj "Köp fyra Geisha och få en Glossybox" och blev väldigt sugen på choklad så jag kunde skänka en box till någon. Blev inget med det men vilken kul grej! Så vill du prova Glossybox lite billigare (ja det är ju knappt möjligt egentligen) så köp fyra Geisha vetja!

En full ryggsäck, en styck fylld cykelkorg samt en Alva där bak blev ett rejält träningspass hemåt. Najs! Vi sken sen på eftermiddagen i kapp med solen då vi gick på en "besöka jobbet & Sanne och pyjamasjakt"-tur. Just den slags pyjamas jag var ute efter var helt omöjlig att hitta ju. En mjuk tunn tvådelad pyjamas (långärmat) utan en massa Disney/Hello Kitty-strunt på ville jag ha men det gick icke att finna. Då jag insåg detta försökte jag hitta vanliga pyjamaser utan fördömda knappar, som tar hundra år att knäppa, men det var inte lätt det heller! Dessutom ska det vara fina pyjamaser ju så gissa om kräsna jag hade ett helsike :) Till slut hittade jag en på H&M med spöken på och hela tre stycken på Åhléns med bl a Barbapapa på. Faktiskt himla söta men det blir till att beställa ett gäng härliga pyjamaser från Pompdelux som komplement tänkte jag. Tur att jag ska ha homeshopping här hemma på lördag alltså. Dessutom är där en superfin tröja som jag faktiskt ska prova själv eftersom den borde passa mig alldeles utmärkt (inte första gången jag köper kläder från barnavdelning till mig själv). Annars är det mjukiskläder till Alva som ska beställas. Ska bli kul med folk här hemma och hoppas de hittar mycket fint och gillar min fika. Längtar till lördagens trevligheter!

H&M fyndade jag en snygg tunika/klänning (LOGG) till halva priset och sockar med Pippi-mönster hittade jag minsann också på Netto av alla ställen. En runda hos Goggi blev det även denna eftermiddagen och sedan har vi myst och grejat här hemma. Ännu en ljuvlig dag med min älskade Alvis!

Har ni haft en bra lill-lördag?

1 kommentar :

  1. Åh vad roligt med shopping, jätte fina saker :) Härligt att ni har det mysigt, men för guds skull ta det lugnt kvinna, slappa lite också :P Njut av dagarna, stressa inte ihjäl dig ;) hi hi

    kramen

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ