8 oktober 2012

Sjösjuk & klätterapan

Mina nya glasögon hämtade jag idag! De är absolut inga speciella på nåt vis, bara ett par lagom fina och fr a fungerande brillor! De används bara på kvällarna så varför lägga onödigt mycket pengar på en sån sak liksom? Tog precis på mig dom och blev genast en aning sjösjuk. De gamla jag hade var under all kritik och borde bytts ut för flera år sedan så kanske inte så förvånande att skallen blev yr av att se så bra på kvällskvisten. :)

Måndagen har varit mycket mysig! Rörmokaren kom på förmiddagen och precis efter Alvas sovstund kom vän-besöket som vi sett fram emot så mycket. Alva fick busat ordentligt (hon älskar ju att leka med lite större barn) och de satt även och gosade emellanåt eller läste en bok. Vår lilla dotter är inte den som är blyg eller försiktig med äldre barn utan hon kör på och visar var skåpet ska stå. Ingen kan bestämma över hennes vilja eller saker för då blir hon rasande. Jag hoppas hon fortsätter så i vuxna livet också så ingen någonsin behandlar henne illa utan att få veta det eller att hon håller sig ifrån människor som inte vill henne väl. Hon är envis och bestämd (som mamman eventuellt) men är också så oerhört kärleksfull och go. Det är väl en bra kombination? :D Klätterapa är hon också för den delen!

Vi hade väldigt trevligt i alla fall och en underbar nyhet fick mig att bli så glad och lycklig å deras vägnar!

Nu sover min älskade trollunge gott efter en timmes gos i soffan och jag ska såklart bege mig in i sagans värld (bok nr 20 av 47 nu).

Godkväll!

3 kommentarer :

  1. Haha, ja det var kanske dags att byta ut glasögonen då ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt med en till partner in crime vad det gäller dofter haha! Just nu luktar det "red velvet cake" i hela hemmet, mums!

    Vad är det för bok du läser? Och nr 20 av 47??? :D

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tusen tack! Ja det var ett väldigt aggressivt virus jag åkte på verkar det som! Minns inte ens när jag senast var så sänkt så länge... Så nu får jag ta det lite lugnt och se till att hålla mig frisk framöver. Förhoppningsvis kanske jag har fått min beskärda del för en tid framåt nu.

    Hoppas du slipper fler förkylningar, två är två för många eller hur!
    Aldrig roligt att vara sjuk...

    Ja det ska bli intressant att testa Garniers nya bb-cream och se om den är nåt att ha :)
    Bra att den är för blandhy som jag har. Och det vore ju skoj om en budgetprodukt håller måttet för vad den utlovar :) Kul att du också tänkte testa den. Vi får väl se sen vad vi tyckte om den...

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ