3 oktober 2012

Septembers box

Som jag skrev igår så fick jag ju Glossyboxen i måndags och idag är det dags för innehållsvisning och recension! Boxen var denna månad beige till utseendet istället för rosa och jag tyckte det var kul med lite förändring. En ny mysig färg varje månad kanske kunde vara nåt hädanefter? Innehållet var, som alltid, lika spännande och trevligt och innehöll mestadels naturliga produkter med ekologiska ingredienser.


Detta fick jag i min Autumn Care:

1. COWSHED Cow Pat Moisturising Hand Creme (50ml)     Originalprodukt 250kr/300ml
Mjukgörande handkräm med grapefruktolja och koriander. Brittiska Cowshed gör produkter med oseriösa namn men med högst seriösa, ekologiska ingredienser.

Recension: Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar doften på denna produkt eller ej. Den är väldigt rökig på nåt vis. Men mjuka händer får man onekligen!


2. FIGS & ROUGE 100% Natural Organic Balm (8ml)     Originalprodukt 65kr/8ml
Multifunktionell produkt som passar för både läppar, händer och torr hud. 100% naturliga ingredienser som vårdar och mjukgör.

Recension: Den lilla burken är fullständigt bedårande och innehållet kommer väl till pass under vintern då jag alltid blir väldigt torr här och var. Doften är naturlig och god.


3. ANATOMICALS Don´t Just Clean It Woman, Scrub It (75ml)     Originalprodukt 79kr/200ml
Grovkornig body scrub med en lyxig doft av melon, som ändå löddrar likt en shower gel. Korn från malda valnötsskal skrubbar huden len.

Recension: Jag gillar verkligen doften, den är urhärlig! Len och ren blir huden också. Gillar skarpt!


4. BALANCE ME Wonder Eye Cream (7ml)     Originalprodukt 239kr/15ml
En trippelverkande ögonkräm från lyxiga, naturliga och engelska märket Balance Me. Hjälper trötta ögon att återfå sin lyster oc minskar mörka ringar.'

Recension: Ser fram emot att få prova denna produkt och se om mina mörka ringar kan minskas ner något. Jag blev tyvärr väldigt besviken när jag klämde på tuben och insåg att den är knappt fylld med nån produkt!! Inte en chans att där är 7 ml i den alltså! Jag skulle aldrig uttrycka besvikelse över innehållet i själva Glossyboxen men det är väldigt konstigt att en tub inte är fylld ordentligt. Vet inte om det bara är jag som råkat ut för detta. Lite ledsamt faktiskt för den kommer ta slut betydligt fortare än jag hinner se nåt resultat tror jag. Annars är den bra i konsistensen, går snabbt in i huden och doften är ljuvligt naturlig.


5. PUREOLOGY Pure Volume Shampoo & Conditioner (50ml/förp)     Originalprodukt Shampo:280kr/250ml, Balsam: 320kr/250ml
100% veganska och fuktgivande formulas som ger extrem återfuktning och bevarar hårfärgen. Stärkande multiproteinkomplex från soja, havre och vete och vårdande ekologiska växtextrakt från Citrongräs, Papaya och Ginseng.

Recension: Produkten har använts en gång och verkar helt ok. Doften är härlig och håret blev väldigt mjukt och känns fräsch och luftigt.


Jag är väldigt glad för produkterna i septemberboxen, förutom just att tuben med ögonkräm inte ens var halvfull. Det var ju inte en fullstorlek heller så då tycker jag allt att den kunde varit fylld som den skulle. Att det inte var full size av mer än en produkt reflekterade jag inte över förrän nu faktiskt och det spelar ju ingen större roll egentligen. Jag kommer vara ordentligt rustad för att vårda kroppen i höst alltså!


Ps. Gilla gärna SjungandeMamman på Facebook också förresten =D

1 kommentar :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ