22 oktober 2012

Psykologbesök



Då var måndagen snart över. Ville inte riktigt stiga upp imorse för jag mådde gräsligt illa av någon anledning. Men det försvann under dagens gång. Jobbet idag innebar en hel del kluriga fall och dagen har gått i en rasande fart. Efter jobbet for jag till psykologen på barn-& mödrahälsovården för ett behövligt samtal. Jag (vi) fick många uppmuntrande ord angående hur vi numera gör med Alvas nattningar och psykologen tyckte vi gjorde helt rätt som följde vår egen känsla, inte nån påhittad metod. Känns sånt att höra från någon som är expert på just det området. :) Jag kände mig verkligen peppad och glad när jag kom därifrån men såklart finns det fortfarande en del för mig att jobba på vad gäller mitt konstanta dåliga samvete för allt och inget. Men det är inte något man bara kan släppa helt plötsligt. Annars var det mest positiva saker hon tog upp vilket kändes väldigt styrkande för mig i min mammaroll. Det är inte dumt att ta hjälp av en barnavårdspsyklog när det är något som är problematiskt för barnet (eller föräldrarna) ska ni veta!

Många kramar och ha en fortsatt fin vecka!

/Eva ღ ♪♫

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ