7 oktober 2012

Ont om tid

Just nu känns det som jag inte har tid till allt jag vill göra. Hur hinner andra mammor med både jobb, barn, bloggande (typ tretton inlägg om dagen), träning, renoverande, matlagning, städning mm mm mm?? Jag gör det då rakt inte i alla fall känner jag! Träningen ligger på is då jag mest varit krasslig och helt slut efter att ha börjat jobba igen och behövt anpassa mig till heltidsarbete + Alva nu, och ja tiden räcker som vanligt inte till helt enkelt! Snart ska det också anpassas till att vi båda arbetar heltid och har Alva på dagis vilket blir rysligt spännande.

Nähäpp nu ska linserna plockas ur och de tejpade glasögonen (nya är ju beställda tack och lov) ska hjälpa mig läsa min bok för att sedan somna gott. Alva har nu sovit riktigt bra i drygt en vecka (vaknar inte mer än 1-3 ggr ungefär vilket är ett rejält framsteg) och det är vi väldigt glada över! Vi vågar inte hoppas för mycket att det kommer hålla i sig eftersom det mycket väl kan bli katastrof igen nästa vecka men just nu är det riktigt bra. Vi vet inte vad detta beror på för det enda vi ändrat på är att hon får somna i vår famn (konsekvens kan dra åt pipsvängen för att Alva fått somna själv i sin säng sedan hon var några veckor gammal har inte hjälpt oss ett skit vilket vi nu efter 16 månader insett). Sedan sover hon i sin egen säng flera timmar faktiskt innan det vaknas första gången vid 3-4-tiden oftast. Ja så ser det ut hos oss för närvarande och det finns inget alls att klaga på!

Med de orden säger jag godnatt!

Kram
/Eva ღ ♪♫

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ