2 oktober 2012

Inneskor & höstfint

Nu har vi fått det lite höstfint på trappan. Inget stort fix men lite höstväxter planterades och några ställdes i vår svarta lykta. Blev riktigt fint och trevligt! Tänkte jag skulle försöka hitta nåt fint att hänga på dörren också bara. Jag har sagt det förr men säger det igen: Hösten har många fördelar och är ju så galet vacker. Det är bara regn och blåst jag inte tycker om =)
 
 

Alva har också blivit höstfin om sina små fossingarna! Det närmar sig dagistider (mer om det senare för det har blivit lite ändrade planer) och inneskor är alltid underbart att spralla runt i både i hemmet och på förskolan så ett par i skinn köptes idag på Åhléns. Gissa om hon älskade dom! Efter att ha varit ute en sväng nu ikväll så satte hon sig direkt ner på golvet, när hon såg skorna, och sträckte upp sin lilla fot för att jag skulle sätta på henne inneskon igen. :) Igårkväll spatserade hon nämligen runt i mina vita glittrande innedojjor så ett par egna i rätt storlek tyckte vi nog att hon behövde.
Vad har mer hänt då? Jo Glossyboxen kom ju igår med, som vanligt, mycket trevligt innehåll! Jag berättar mer om boxen imorgon tänkte jag. Jag har jobbat idag också trots att jag nog kunde varit hemma en dag till egentligen. Men det gick bra ändå och dagen har varit riktigt trevlig tillsammans med grymma kollegor. Jag trivs väldigt bra och kan inte fatta att jag snart jobbat i hela två månader. Det är nu bestämt att jag ska börja joura (kvällar, helger, beredskap vissa nätter) i december vilket jag ser fram emot trots att jag även gillar dagtids-arbete. Lediga dagar mitt i veckorna är nämligen guld värda tycker jag. Till min stora glädje ska jag joura med en alldeles underbar undersköterska (ja alla är goa såklart men "min" jourkompis blev jag så förtjust i redan första dagen på min nya arbetsplats) och jag tror vi kommer funka kanon ihop! Sedan jag började jobba har jag i princip slutat titta på tv om kvällarna. Det hinns liksom inte med längre. Istället har jag börjat läsa varje dag och kväll. Som jag har saknat böckerna! Av nån oerhört märklig anledning glömde jag bort att läsa under min graviditet, då jag hade all tid i världen, så det tar jag igen nu under lunchen på jobbet och strax innan läggdags. Några rader ur en bok tills ögonlocken nästan faller ihop är en mysig avslutning på kvällen tycker jag. Betydligt bättre än tv-tittande om ni frågar mig!
 
Dags att inta läs-position!
 
Godnatt godnatt

1 kommentar :

  1. Så fina inneskor =)
    Stort lycka till med jourandet, det kan vara skönt med ledigt mitt i veckan också.
    Kram

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ