11 oktober 2012

Första frosten & det där med skor

Vilken vacker höstmorgon! Sol och frost i vacker glittrande kombination. Alla växter som ska övervintra inomhus bor nu i tvättstugan (tillsammans med en massa annan bråte) och får se om jag lyckas hålla allt vid liv till våren. Alvisen har trampat runt i mina inneskor halva morgonen. Det är nåt visst med skor tycker hon som ni kanske märkt :) Snart ska vi gå en runda för att källssortera och lämna ett papper till förskolan. Alva fick minsann en plats på Englakronans Förskola och vi är väldigt glada över detta. Men lite ändring i planeringen blir det och ska berätta för er senare. Svärmor kommer en sväng i eftermiddag så att jag får lite tid till trädgårdsarbete mm. Min stora älskling jobbar just nu massor och är hemma sent om kvällarna och då blir det ju automatiskt mindre tid till grejande för mig. Behöver komma ikapp litegrann med några saker hwlt enkelt. Gillar inte känslan av att tiden inte räcker till eller snarare att jag inte kan vara vaken dygnet runt :)

Nu ska vi ut och njuta av kall hög höstluft och solsken!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ