18 oktober 2012

Förskoleplatsen

Jag berättade ju för ett bra tag sedan att vi var på Englakronans förskola, en privat förskola där min systers barn går/har gått, som vi väldigt gärna ville att Alvisen ska gå på. Besöket avslutades med att vår goa dotter slängde sig i famnen på kvinnan som visade oss runt och som sköter just planering och placering inför nya terminer där. I förra veckan ringde hon Jesper och berättade att det tyvärr inte fanns någon plats till Alva i januari och jag hann vara hemskt besviken i ungefär en sekund sedan berättade Jesper att det däremot fanns en plats i november istället! Inte alls enligt våra planer men det var ju självklart att vi ville ha den platsen. Jag pustade verkligen ut av lättnad kan jag erkänna för jag har verkligen önskat högt att Englakronan ska ta hand om vår fina dotter då hon verkade trivas så mycket bara den lilla stunden vi besökte stället. Det var rena turen att några barn slutade nu i höst och att de ville ge just oss en chans att få in Alva där. Tacksamheten är väldigt stor för det! De kunde lika gärna valt något annat barn liksom.

Glädjen är väldigt stor och samtidigt känns det helt overkligt att hon ska börja på dagis så snart, två månader tidigare än vi varit förberedda på. Nu ställer vi om i tanken och jag är glad att vi redan köpt det hon behöver i skor- och ytterklädesvägen. Annars hade jag nog blivit en aning stressad. Det kommer bli en bra "introduktionstid" nu i två månader innan Jesper börjar jobba ordentligt igen och hon då får vara där på heltid. Jag ska börja joura i början på december ju och har då ibland lediga dagar mitt i veckan så hon kommer inte behöva vara på dagis måndag-fredag hela dagarna (ja det är ju inget fel med det heller) och fr a så får jag ta igen de helgdagarna jag missar med henne i och med mitt jourande vilket ju är toppen!


Såhär glad är Alvisen både för att hon ska få gå på ett underbart dagis och för att hon har sin fantastiskt fina Pompdelux-jacka på sig! =)


Detta med förskolestart känns väldigt stort och jag blir som vanligt jäkligt sentimental. Var har dessa 16 månader tagit vägen??

/Evaღ ♪♫

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ