8 oktober 2012

Föräldraledig vecka

Godförmiddag!

Jag är föräldraledig hela denna veckan och det känns himla konstigt efter att ha jobbat i snart två månader men kul ska det bli! I väntan på rörmokaren så har vi haft mysig höstfrukost och vikt lite tvätt mm. Alva har suttit och ritat vid skrivbordet och hjälpt mig med tvätten på sitt eget lilla vis (slänga tvätt omkring sig). Vi vill hemskt gärna komma ut på promenad men kan inte lämna huset innan rörmokaren kommit så det spritter lite i benen på oss kan jag säga. Senare idag kommer en vän och hennes son hit för lite bus och fika vilket vi ser fram emot! Alva behöver leka av sig ordentligt tror jag för söndagen innebar inte något roligt för henne direkt förutom bus med trött mamma & pappa :) Leka med andra barn är ju såååå mycket roligare!

Nu kan man förresten bidra till Rosa Bandet-kampanjen genom att köpa rosa Lypsyl! Kanon tycker jag och har köpt två stycken förutom att ha skickat en herrans massa ankor på Facebook (Skånska Byggvarors sätt att stödja Rosa Bandet). Ja det finns otaliga sätt att hjälpa till i kampen mot cancer så det finns alltid nåt som passar just dig, glöm inte det och var med i kampen mot skitet som tar alltför många fina liv!

Vad innebär denna föräldralediga vecka då? Jo idag blir det ju bus och mys, imorgon ska jag äntligen få vara med Alva på musiklekgruppen, det ska bakas till Pompdelux-homeshopping som jag ska ha här hemma på lördag, Goggi ska besökas, jag tänkte gå till jobbet, introducera Alva för kollegerna och visa henne var mamma jobbar mm mm. Förhoppningsvis kommer mina SkinPlan-produkter också i dagarna. Det blir en bra vecka detta! Jag är i princip helt frisk nu förutom en envis rethosta och det är så skönt! Natten har inte varit nån höjdare faktiskt men beror antagligen på den där dumma tandsprickningen så tösabiten har haft en lite jobbig natt. Hon är pigg och glad ändå och lyssnar just nu på Madicken.

♡Ni får ha en fin måndag och vecka!♡

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ