13 oktober 2012

Dagens Pompdelux-homeshopping

Idag var det så dags för nåt jag längtat efter nämligen Pompdelux-homeshopping! Jag hade bjudit en hel del men inte vågat bjuda alltför många heller eftersom vårt hus är av en lite mindre sort. Tyvärr droppade den ena efter den andra av under gårdagen och förmiddagen idag så jag blev lite orolig att ingen skulle dyka upp till slut men det gjorde det tack och lov. Meningen med det hela var ju att vara några stycken som skulle njuta av de bedårande kläderna tillsammans, fika och ha allmänt trevligt ihop och det är ju svårt när man nästan är ensam, eller hur? Nu blev det ju absolut inte så utan vi var elva glada damer som fick uppleva den härliga höst- & vinterkollektionen med höstrusket piskande utanför husknutarna. Himla mysigt var det och jag tror de flesta hittade något som föll dom i smaken. Kul! Jag har ju bakat (med varierande resultat) och fixat inför detta och försökte göra det så trevligt som möjligt för dessa tappra damer som trotsade höstovädret och tog sig hit ändå. Det bjöds på frukt, kaffe/te och "fika på pinne" (snittade nötchokladrutor med tandpetare), för att inte råka kladda ner de fina kläderna med choklad sedan, vilket jag uppfann helt själv igår kväll. Riktigt fiffigt tyckte jag själv =)

Jag blev väldigt glad, faktiskt rörd och överraskad när jag fick både vackra blommor och en alldeles ljuvlig skål med godisar i av några gäster. Så gulligt! Både det och alla goa glada mammor gjorde att mitt humör blev mycket bättre efter att ha blivit rejält sur och ledsen över en taskig kommentar jag fått under dagen. I allt fix och don hann jag bannemej inte ta några fler bilder än på fikat så det är det enda ni får se tyvärr. Alla underbara barnplagg och vackra ladies som beundrade kläderna får ni bara föreställa er.

Mycket beställdes till Alvisen såklart för hon behövde mycket mjukisar och mysiga kläder till förskolestarten. En del var ju tyvärr slut för tillfället men det mesta jag ville ha fanns i alla fall. Här ser ni det mesta som hon ska få trampa runt i framöver, bl a en gosig byxdress, mjuka glittriga byxor, söt liten top mm. Strumpor, baströjor och pyjamaser blev det också!
Idag fick hon förresten premiäranvända sin svarta Pompdelux-dunjacka och mer bedårande kan hon knappt vara alltså. Så grymt fin är den (och fr a min dotter)! Tyvärr är den lilla stackaren (Alva alltså, inte jackan) nu sjuk igen med hög feber och hosta vilket äventyrar dansen som vi ska på imorgon. Inte så längesen hon var sjuk senast så det är himla trist. Min hårt arbetande sambo har dessutom kämpat med hemskt ryggont under dagen så håller tummen att båda vaknar pigga, glada och smärtfria imorgon! Hoppas er lördag varit bra på alla sätt och vis! Kram

1 kommentar :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ