6 oktober 2012

Äppelkaka & porterstek

Godkväll godkväll kära ni! Två nya Bloglovin-följare hälsar jag nu välkomna med stor glädje! Hoppas er lördag har varit angenäm för det har min :) Efter mysig frallefrukost drog sambon på sig arbetsbyxan och fortsatte arbetet med källaren (bilder kommer imorgon) medan Alva & jag gick till Coop, inhandlade en fin kruka med vacker höstblomma i och vandrade sedan till min vän Annika för en liten te- & bus-stund. Vissa vänner träffar jag alltför sällan men vi vet ändå precis var vi har varandra och det är otroligt skönt. Annika är just en sådan vän och det var så mysigt att ses idag. Det är alltid fullt upp i allas liv och sådana här små stunder med fina vänner är guld värda! Vi bakade äppelpaj medan barnen busade. Alva blev väl omhändertagen av pojkarna i huset och hon kom emellanåt för att glufsa i sig både det ena och det andra från baket, bl a ingefära vilket inte var så jättegott :D. En kopp te och lite snack sedan gick vi hemåt för vilostund och sedan dök Annika och pojkarna upp med en nybakad äppelpaj, marsan-sås och pizzabullar! Vi tackar så väldigt mycket för denna goda leverans!

Efter veckohandling på Maxi (men har jag förresten ens berättat att jag ju jobbat på Maxi i många herrans år innan jag blev röntgensjuksköterska?? Ja nu vet ni det i alla fall helt inom parentes) blev det badning & duschning av hela familjen för att sedan fara till svärmor & Kjelle för att inta en gudomlig måltid bestående av porterstek med potatis, brunsås och allehanda tillbehör. God mat och härligt sällskap i form av värdparet, makarna Crona samt makarna Björkén & Isabelle (som var på besök från Stockholm) är ju lika med en mycket trevlig och mysig kväll. Tacksam för denna fina dag är jag!

Nu ska det sovas så godnatt och vi ses imorgon hoppas jag ;)

2 kommentarer :

  1. Mums så gott d såg ut!=) trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Äppelkaka är det bästa med hösten:)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ