3 september 2012

Spontan Ullareds-tripp

Hej på er! Nu ska jag visa er alla fynd jag gjorde på Gekås i Ullared! Till hösten och vintern behövde ju en hel del saker köpas till Alva och lika bra att vara ute i god tid tänkte jag. Tanken var att köra till Gekås för att se om där fanns det vi behövde (och om det var tillräckligt snygga och bra grejer köpa det där) eller om vi skulle bli tvungna att köpa allt nån annanstans. Det är ju alltid bra att spara in några kronor om det går utan att tillåta alltför mycket kvalitetsförlust. Till min stora glädje så hittade jag faktiskt verkligen fina saker till Alva och priserna var lite drygt hälften av vad man får lägga i de vanligare barnklädesaffärerna. Overall, tvådelat vinterset, fodrat regnställ, underställ, vantar, koftor, en pippitröja, kjol och Lundmyr-grejer fyndades.


Just barnkläderna på Gekås är inte riktigt i min smak, förutom enstaka plagg som jag hittade, men ytterkläder brukar vara snygga där. Priserna kanske kan vara intressanta om det är några av er som planerar en tur till just Gekås för att inhandla vinterutstyrsel till era små?

Overall 329kr.
Tvådelat skidställ 399kr.
Fodrat regnställ 249 kr


Till mig blev det köpt ett vitt linne med spets och en underbart söt figursydd jacka som är lite i "ballong"-modell nertill. Verkligen fin!


Idag provades plaggen på min lilla docka Alva och allt satt riktigt riktigt bra! Hon verkade helnöjd med allt hon fick på sig också tack och lov :) Nöjd Alva = mycket nöjd mamma!

2 kommentarer :

  1. Så mycket fint du hittat! Alva blir bra utrustad i vinter då det är dags för dagis. pok

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ