7 september 2012

Sänglandning

Det gick sådär att jobba igår. Jag försökte hålla ångan uppe för att inte tänka på att jag faktiskt inte mådde nåt vidare bra men efter lunch var jag tvungen att gå hem. Landade i sängen och somnade bums gjorde jag. Det känns sådär bra att ha börjat det nya på jobbet med att vara sjuk redan efter tre veckor. Men nu behövde kroppen vila mer än jag trodde så det är ju inget att göra åt det. Ingen tackar ju mig för att jag springer runt på jobbet fast jag är sjuk, snarare tvärtom. Särskilt min kropp tackar mig verkligen inte och den ska man ju lyssna på. Idag mår jag ungefär som igår och det blir mycket vila även denna dag. Något rastlös börjar jag bli så i morgon ska jag bannemej vara frisk! Längtar efter energi och ork och att få städa huset rent från sjukdom. Jag vill vara pigg (så mycket det går trots våra nätter) och glad på jobbet igen och slippa vara sjuk igen på ett bra tag. Varför har jag så dåligt samvete över att vara hemma från jobbet egentligen? Det är ju nödvändigt men ack så pestigt!

Förresten, Pompdelux-kläderna jag beställt har kommit och jag ska försöka hämta ut paketet idag! Lite frisk höstluft kan jag ändå behöva.


Kram kram


2 kommentarer :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ