1 oktober 2012

Sängläge

Det gick inte att jobba idag som jag trodde utan istället blir det sängläge och kurering som gäller. Djup suck. Ett immunförsvar som står emot det mesta hade varit kanon att ha! Nu är det ju inte så utan jag drar på mig det mesta och det är få månader i karriären som min lön varit fullständig och utan sjukavdrag. Värre blir det kanske också när Alva börjar på dagis misstänker jag. Både VAB:ande och egna sjukdagar kan ju innebära väldigt få arbetsdagar om man har otur. Nåja, det går ju verkligen igen nöd på oss ändå men surt är det onekligen! Såja nu ska jag försöka att inte tänka på pengarna, för hälsan är så mycket viktigare, eller hur? Det jag tycker är jobbigast är det dåliga samvetet gentemot arbetsgivaren och oron att de inte ska tro på mig. Å andra sidan hade jag varit taskig mot patienter och arbetskamrater om jag jobbat ändå. Svårt det där...

Ellie har lagt sig tillrätta hos mig i sängen och nu ska det vilas, inte tänkas så mycket :)

2 kommentarer :

  1. Usch, inget kul att vara sjuk! Krya på dig Eva!
    Dessvärre har du rätt i att det blir värre så fort barnen börjar förskolan. De drar på sig det ena efter det andra o vissa månader har du fler VAB-dagar än arbetsdagar. Kostsamt, tråkigt, tungt o jobbigt självklart och framförallt om man ständigt dras med ett dåligt samvete - antingen mot sitt barn eller sin arbetsgivare. Dessvärre e det bara att gilla läget o ha en sund inställning till det, för precis som du säger går ju hälsan före, o särskilt i ditt jobb. Svår balans, men till slut inser man att det är utanför ens kontroll. Hörde ngnstans att barn i åldern 0-3 SKA genomgå 200 olika infektioner/sjukor (såsom förkylningar, magsjukor etc.) (eller var det barn i åldern 0-2 o 300 infektioner/sjukor.) Mkt var det iallafall de första året. Inte särskilt positivt för en småbarnsmamma men det kan vara skönt att veta att alla går igenom det. Stor Krya på dig-Kram, o hoppas att ni får en skön höst utan alltför mkt vabb o skit!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Anna för kommentaren och kramen! Den hjälpte nog för jag börjar friskna till ;)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ