21 september 2012

Nötcréme, Julkort & Mössa

Måste ju berätta lite om fredagen. Den började med att jag kom till jobbet och möttes av en go kollega som mystiskt sa "du jag har nåt till dig" och trollade fram en hel burk med nötcréme!! Jag blev så himla glad och förvånad. Så otroligt gulligt av henne att tänka på mig och min fredagsvana som består av att gå till sjukhuskiosken och köpa x antal nötcréme-påsar och njuta av under eftermiddagens arbete. Det slank alltså ner en och annan sked, ok rätt många, av denna ljuva créme i min mage idag :) Hoppas att jag kan återgälda detta på nåt fint vis för oj vad det värmde med denna oväntade gåva. Tack igen Jenny!



Efter arbetsdagen for jag hem i regnet (tur jag har mina tjusiga regnstövlar numera) och fredagsmyset kunde påbörjas! Syrran & Theo kom förbi en liten stund vilket gjorde Alva överförtjust. Direkt satte hon sig i Theos knä (kusiner är ju liksom bara sååå bra att ha), vi sjöng lite så hon fick visa att hon nu kan rörelserna till "Imse Vimse Spindel" och de båda kusinerna körde Alvas Volvo runt, runt, runt så Theo blev, hör och häpna, lite trött! Han kallas inte Turbo Theo utan anledning nämligen. Alvisen var överlycklig och hade kunnat leka hur länge som helst, den lilla galenpannan. Theo hälsade på Jesper med en replik typ "du har växt sen sist" och ja ingen kan ju få till härliga skrattframkallande meningar som lille herr Bergström. Av moster Lisa "motto" fick Alva en oväntad och fräck present också minsann i form av Ängelholms stolthet, ishockeylaget Rögles mössa för småbarn som äntligen säljs. Den var supercool! Ett julkort följde med presenten och det var något som uppskattades! Alva älskar vykort och har nu blivit så stor att hon slutat tugga på dom och istället faktiskt tittar på bilderna. :D Tomtarna var tydligen roliga att titta på och mössan gillades skarpt. Tack "motto"!

Imorgon är det dags att påbörja arbetet i källaren och jag kommer lägga upp några före-bilder imorgon. En fräsch källare kommer bli urhärligt att ha!
Vi har nu bestämt att försöka sluta överanalysera problemen med Alvas sömn och inte haka upp oss i det alltför mycket. Lättare sagt än gjort för det påverkar ju oss och vårt liv oerhört mycket men jag kommer inte skriva så fasligt mycket om våra problem utan istället bara berätta lite då och då hur det går. Hon sover uselt, kommer antagligen göra det ett bra tag till och fram tills dess är det ingen idé att fokusera alltför mycket på det hela tiden. Alltså framöver blir det mindre fokus på sömn och trötthet och mer av annat som är roligare. Den gången i framtiden då Alvas nätter förbättrats så kommer jag vara snabb på att berätta, var så säker!

Kram

1 kommentar :

  1. Lyssnade på några låtar du sjunger.. himla fin röst du har :)
    Nöt creme på burk! Äntligen ;) Men får vänta till efter graviditeten om jag inte kan smyga i mig en sked eller två nån gång (har g-diabetes)..

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ