29 september 2012

Loppis, Mys & Förkylning

Hallojs!

Hoppas ni har en fin lördagkväll! Mina ögon går i kors och snart måste sängen intas. Är helt slut ärligt talat. Är jäkligt förkyld och mådde kasst imorse men det var bara att ta sig i kragen, svepa en Magnecyl och bege sig till Tingstorget för loppis-uppdrag! Jag hade ju samlat ihop en riktigt rejäl hög med en hel del snygga kläder, väskor mm som jag knappt använt och alltså ämnade sälja till förmån för Cronas adoption. Vädret var inte det bästa men kunde varit mycket värre så besökare saknade vi tack och lov inte. Det var verkligen superkul att stå där och köpslå med loppis-besökarna och kämpa för att få in så mycket som möjligt till denna goda sak! Mina väskor sålde som smör i solskenet och likaså jeans och scarfs i mängder. Det var inte särskilt mycket som inte gick åt men konstigt nog var det de saker jag absolut trodde skulle bli sålda som låg i påsen som togs med hem igen. Bl a den fina Bondelid-tröjan, några snygga jackor mm. Det var många som inte köpte p g a att plaggen var för små så det var himla synd men inget att göra åt. Tänkte ev försöka sälja en del här på bloggen istället för att få in ytterligare bidrag till adoptionen.

Jag fyndade även själv några tjusiga plagg till Alvisen faktiskt =)

 
Fredagkvällen spenderade jag och min fina dotter här hemma ensamma då sambon var på grabbkväll (trots sin förkylning). Jag åt thai-mat och sedan gosade Alva och jag i soffan tills hon somnade. Då la jag henne bredvid mig, tog fram ett stort paket chokladglass (för att döva besvikelsen över att Glossyboxen inte levererades igår som jag trodde) och iPad:en där jag kollade på "Snowwhite and the huntsman" medan Alva snusade gott tätt intill. Mysigare kan man inte ha det! Denna kväll är jag dock tyvärr betydligt hängigare, örat gör ont, halsen tjocknar och svider och tröttheten har tagit överhand. Imorgon måste det vilas om jag ska kunna jobba på måndag, vilket jag absolut måste! Så det blir nog tyvärr ingen dans imorgon för Alva och mig :/ Vi får rocka loss här hemma istället helt enkelt.

Ha nu en fortsatt fin helg!
ღ Kram ღ

1 kommentar :

  1. Det är riktigt kul med loppis! Kul att se att någon annan blir glad av ens grejor :) Och kul att fynda lite själv också, fast det har aldrig varit min starka sida dock ;-) Krya på dig! Kram

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ