8 september 2012

Kärlek till Pompdelux

Igår hämtades min första beställning från Pompdelux och jag är helt förälskad i deras underbara kläder! Alla plagg är i mjuka härliga material och fina detaljer är liksom pricken över i:et. Alva blev så fantastiskt fin i allt jag skickade efter men den svarta dunjackan & den gudomliga fleece-jackan var hon bara så vansinnigt bedårande i! På dunjackan sitter ett silvrigt Pompdelux-hjärta på ena armen och bak på ryggen finns en fin detalj med knappar. (Jag är såååå glad att jag inte valde en annan liknande jacka på Ullared istället, det var nära nämligen, för denna är så sagolikt fin. Priset är 499kr men jag tycker verkligen den är värd varenda liten krona!) Fleece-jackan är precis som dunjackan lite utställd och den är så galet mjuk och go! Som extra detalj har den glittermudd i ärmsluten. 169 kr för den tycker jag är ett fenomenalt pris.


Tröjorna är basic och perfekta att ha under koftor (som ju Alva har ett gäng av numera) och har ett sidenband i halsen. Violett & svart passar ju till mycket och kan kombineras med i princip allt i Alvas höstgarderob. (Jag gillar att det finns många valmöjligheter med inte alltför många plagg.) 120 kr kostar tröjan förresten.

Byxorna i harem/ballong modell är jag också helnöjd med. Mjuka, fina och sköna att busa runt i för en liten tösabit och jag skulle absolut kunna tänka mig att ha likadana (Pompdelux får gärna börja med vuxenkollektion snart om jag får önska)! Jeansen är i baggymodell med möjlighet att justera midjan. Skitsnygga helt
enkelt! 259kr för jeansen, 179 & 219kr för "ballongisarna". Ja ni märker att priserna inte är särskilt mycket högre än vad plagg på KappAhl eller Lindex kostar och det tycker jag är fantastiskt! Pompdelux-stilen tilltalar såklart inte alla men jag är helt fast i alla fall :)

Love Pompdelux!

6 kommentarer :

  1. Åh vad Alva kommer att bli höst o vintertfin. Du är så duktig på att hitta söta o fina kläder till Alva.o att dom samtidigt fyller sin funktion. Hon är alltid så fint o gulligt klädd.

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att bli förälskad i Pomp-kläderna. Jag är själv fast sedan hösten 2010... ;-) Tycker också de har relativt bra priser för annorlunda kläder, men det har ändå en förmåga att svida rejält i plånboken. 2000 kr kan man ju nämligen lätt göra av med i ett nafs!
    Ha det gott!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns ju så eftersom man beställer mycket gång tror jag. Annars sprider jag ofta ut inköpen lite mer och då är det inte lika uppenbart hur mycket som spenderas :)

      Kram

      Radera
  3. Älskar oxå dessa kläder... Helt underbara :) Ska snart lägga in en höstbeställning, för dessa kläder kan man inte vara utan :)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ