19 september 2012

I´m back

Nu är jag tillbaka efter några dagars välbehövlig paus. Jag har sovit lite bättre och i eftermiddags kände jag faktiskt att energin börjat återvända igen. När kroppen börjar reagera så hänger även min hjärna med och jag blir väldigt nedstämd helt enkelt. Minsta skrik från Alva och all energi liksom bara drogs ur mig på nåt vis. Men några nätter med lite mer sömn har gjort att kroppen inte känns som förlamad av trötthet längre. Tack för era värmande kommentarer, sms och inlägg på Facebook! Det kunde ju vara värre, som jag alltid tänker, men sömntortyr är inte att leka med direkt.

Mycket har hänt dessa få dagar. I söndags var jag och Alva på barndans på Jossamikas dansstudio vilket var himla roligt! Alva dansade lite men ägnade en hel del energi åt att inspektera alla fina skor som låg vid dörren. Hon är lite skogalen som ni vet. Vi ska absolut fortsätta med dansen för det gav mycket glädje och man blev så härligt trött i kroppen på kvällen (Alva somnade bums nämligen). Tisdagen bjöd på besök hos dietisten med Alva och gick igenom hennes matvanor mm mm. Vi ska ju prova fullkornsfri välling/gröt nu tills förpackningarna är slut sen återgå till det hon åt tidigare för att utvärdera skillnaden. Sedan, om det inte blivit bättre, ska mjölkfri kost testas i en månad, kanske mer. Så vi fick mycket material om just mjölkfritt och ja, det blir lite av en utmaning för pjuhh så mycket man måste tänka på! Men det ska inte vara några problem. Det är liksom bara till att lära sig liksom. Nu tar vi det lite som det kommer och även min barn- & mödravårdspsykolog ska vi nog ta hjälp av igen, både vad gäller Alvas sömn och min berg- och dalbana som min hjärna kör med sedan Alvisen föddes. Kan vara förlossningens komplikationer som fortfarande spökar lite trots allt (trodde jag kommit över det helt och hållet men är inte så säker på det längre) och det i kombination med sömnproblemen gör mitt psyke en liiiten aning instabilt emellanåt känns det som. Som sagt, det kunde vara så mycket värre och jag är tacksam över att Alva är frisk, glad och så härligt charmig så vi storknar av stolthet!

Igår fick jag ett glatt och oväntat besked. Jag är utvald till att vara SkinPlan-ambassadör! Jag skrev ju om det tidigare att jag ansökt men inte hade så stora förhoppningar men jag blev vald trots allt och ännu roligare är att min fina vän Sanne också blev det! Nu kommer produkter till ett värde av 2000 kr skickas hem till oss som ska användas under tre veckors tid. Efter det ska det göras en ny hudanalys på Apoteket och SkinPlan får då de nya resultaten som jämförs med första analysen. Spännande!! Jag hoppas på kanonresultat precis som Vitamin C Boostern gav.

 

På jobbet går det framåt och idag har jag uttökat min kompetens ytterligare genom att utföra en undersökning som tidigare varit läkarens uppgift. Nu ska vi röntgensjuksköterskor göra den istället och det innebär ett större ansvar och enligt mig är det en rolig utmaning som jag ska bli bäst på helt enkelt! Min ambitionsnivå på jobbet avtar inte med tröttheten så att säga :D
Idag påbörjades även arbetet med källaren. Jesper röjde och förberedde inför rivningen av det gamla badrummet som ska ske i helgen och numera är tvättstugan "inplastad" och fullmockad med grejer. Före-bilder får ni snart!

Jag hoppas ni har det bra och fortsätt kommentera, det är så förbaskat glädjande och roligt nämligen!

Kramar
/Eva ღ ♪♫

3 kommentarer :

  1. Härligt att du börjar må bättre! Kram

    SvaraRadera
  2. åååh va härligt att du börjar må bra igen!=) kram på dig

    SvaraRadera
  3. sv: tack så mycket !

    oj ja de där låter verkligen inte som någon rolig historia, hoppas verkligen att det ordnar sig för er snart. Förstår att en sån total brist på sömn måste vara förödande för sinnet.

    kram på dig

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ