25 september 2012

Brandutbildning, Autumn Care & Väntan

Igår var jag på brandutbildning via jobbet och när jag kom därifrån var jag faktiskt riktigt omskakad och fylld med en ny rejäl respekt för elden och dess hiskeligt giftiga rök. Vi fick se några filmer som var riktigt hemska och jag, som är så känslig för andra människors lidande, mådde så fruktansvärt dåligt av att se dessa filmer (ja förutom den med Kajjan då :D). Det var alltså riktiga filmer som av en händelse dokumenterat fruktansvärda eldsvådor i bl a en festlokal där många människor dött och fr a fick man ju se hur oerhört fort en eldsvåda tar sig, bildar denna gräsliga rök i oerhörda mängder och hur människorna reagerar i sådana situationer. Ja jag blev väldigt gripen av det jag såg och de borde nästan varnat oss innan tycker jag för så hemskt var det. Men nyttigt är det ändå och det är en hel del jag numera kommer tänka på till skillnad från tidigare och förhoppningsvis har vi nytta av denna utbildning om nåt verkligen skulle hända.

Nu till nåt mindre allvarligt. Glossyboxen är på väg nämligen! Den lär väl landa på fredag kan jag tro. Den speciellt lyxiga Metro Mode-boxen hann jag tyvärr inte beställa, vilket var synd, men det kommer säkert fler spännande special-boxar längre fram. Temat för septemberboxen lyder:

"Många förknippar hösten med mörker och kyla. Vi på GLOSSYBOX vill därför bjuda er på ett höstkit som är upplyftande och vårdande för hela kroppen! Vi kallar denna box för AUTUMN CARE. Dessutom kan vi avslöja att designen av septemberboxen kommer vara inspirerad av höstens intåg! Hoppas denna box blir en fröjd för både ögon och kropp!"

Hm vad kan det finnas i boxen tro? Jag har inga bra gissningar alls faktiskt. Det återstår att se med andra ord! Jag väntar ju även på leverans från SkinPlan. Jag är så glad att ha blivit utvald till ambassadör och kan inte vänta tills jag får sätta igång att testa produkterna! Först ska det ju bli spännande att se vilka produkter jag får och sen ska det bli intressant att se skillnaden de förhoppningsvis gör.

Nu kallar sängen, några rader ur min bok och sedan få ut så mycket sömn som  möjligt innan Alva Ellen vaknar. Ingen bättring hittills alltså och ingen i sikte heller nej =)

Många kramar och ha en fortsatt fin vecka!

/Evaღ ♪♫

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ