12 september 2012

Hösten, Nytt projekt & Imorgon är det dags

Jag tänker inte klaga det minsta på att hösten är här! Det är rentav oerhört mysigt! Imorse var det riktigt kyligt och jag fick springa in och ta en extra tröja men det gjorde verkligen ingenting för jag tänkte bara "snart får jag använda de fina vantarna jag fyndade i våras"! Mörkret har ju sina nackdelar onekligen och särskilt märkbart blir det ju när sommaren inte varit nåt vidare solig men jag tänker istället på alla ljus som ska tändas och lysa upp så fint i vårt hus. En vacker höstdag med lövens alla färger är det inte heller mycket som slår och den friska höga luften piggar ju upp mer än sommarsolen gör. En annan väldigt positiv sak med hösten är att vår rabatt på framsidan är mer än gudomligt vacker denna årstid! Gräsen vi planterat är fantastiska att titta på och jag hoppas förbipasserande njuter lite av den utsikten när de går förbi :)


På tal om hösten så ska nu strax vårt nya höst/vinter-projekt inledas. Det är ett rätt stort projekt ändå även om det inte är i närheten av allt vi tidigare gjort i huset. Källaren ska nu få sig ett nytt utseende! Det gamla läskiga badrummet med stora spindlar i ska rivas och försvinna, klinkers ska läggas överallt, väggarna ska bli fina, tvättstugan ska även innehålla ett stort badkar, bra ljuskällor sättas in mm mm. Det ska bli ett stort och fint utrymme att vistas i, träna i, förvara saker och så. Nästa helg börjar rivandet och sen tar vi det lite på halvfart eftersom vi inte ska köra slut på oss helt och hållet. När Alva sover bättre har vi ju betydligt mer energi att ta av till renoveringen. Vi har ständiga drömmar och visioner men det ska ju finnas både tid, pengar och ork till allt så vi tar det lite efterhand. Förhoppningsvis tappar vi aldrig sugen att förbättra och förändra i vårt lilla slott! Före-bilder tänker jag ta i helgen och lägga upp här för de som är intresserade av att följa förvandlingen.

Och när nu ordet förvandling är nämnt så är det ju vad vi hoppas barnkliniken kan hjälpa oss med vad gäller Alvas sömn! Imorgon är det dags för besök där... Min största oro inför det är ju såklart att de tror nåt är helt galet med Alvisen men så är det ju förhoppningsvis inte. En annan tanke som jag är rädd för är att de bara avfärdar oss och säger att "det går över snart" och inte vill göra nåt mer än klämma och känna lite på vår tös. Vi har ju hört det där så många gånger och vi vet att det ju blir bra någon gång men om "snart" och "någon gång" ligger alltför långt fram i tiden så vet jag en av oss i familjen som kommer bli psyksjuk (och det är inte Ellie jag menar för hon är redan smågalen). Utan en frisk och pigg mamma har ju inte heller Alva det så bra och vice versa naturligtvis.  Drömmen är ju att de snabbt och lätt hittar anledningen (en icke-allvarlig sådan tack) och kan åtgärda den fort. Om det inte hittas nåt som kan hjälpa och det fortsätter på detta vis är jag beredd på att gå ner i arbetstid för att orka med. Det är ingen rolig känsla att vara på jobbet och känna en rädsla över att råka göra nåt allvarligt fel, som kan gå ut över ett människoliv,  p g a att jag envist ska jobba heltid trots sömnkaoset här hemma. Men vi får se. Vissa dagar går det alldeles utmärkt, andra dagar är jag så tom i bollen att jag undrar om jag gör nåt rätt. Men mest av allt önskar jag att vår glada, pigga dotter ska få sova riktigt gott och fortsätta vara det härliga, spralliga charmtroll som hon är!

Håll tummarna för oss imorgon!

Kramar
/Eva ღ ♪♫

1 kommentar :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ