23 september 2012

Glossyboxen

En aning sent men nu ska jag i alla fall recensera augusti månads Glossybox! Snart kommer ju nästa så jag får ju lägga på ett kol nu.



1. MARIA NILA STOCKHOLM Kolorit Oceans Spray (full size)     Originalprodukt 119kr/150ml
Svenska Maria Nila Stockholm har utvecklat en färgbevarande texturspray som ger håret en fyllig struktur och en känsla av saltvattenbad.

Recension: Jag älskar detta spray! Doften är underbar och håret får verkligen volym. Det enda negativa är att man gärna vill tvätta håret dagen efter för håret känns just som man badat i saltvatten.



2. BARE MINERALS SPF 15 Foundation & Travel Size Brush     Originalprodukt 440kr/8g
Upptäck varför miljontals kvinnor världen över väljer bareMinerals! De startade sminkrevolutionen och ger inte bara perfekt jämn hudton utan vårdar även huden.

Recension: Efter ett besök hos en hudterapeut som fick mig att likna en vaxdocka genom att ta alltför mycket av just BareMinerals i mitt face så kan jag inte använda denna produkt. Jag har provat någon gång men nej, den är inget för min hy. Jag bytte bort den mot en foundation med min vän Tina istället. Det är kanon att kunna byta med vänner som också prenumererar!



3. JELLY PONG PONG Lip Frosting (full size)     Originalprodukt 129kr/15ml
Irish Cream Pavlova har ett glossigt skimmer och underbar doft. Innehåller druvkärnolja som återfuktar, antiinflammatorisk och läkande aloe vera samt mjukgörande bivax.

Recension: Min absoluta favorit i denna boxen! Jag kan nog inte vara utan denna produkt i framtiden nämligen. Doften är fantastisk och bara en pyttepytteliten klick som smetas ut på kindbenet ger ett fint och uppiggande skimmer hela dagen. Den sitter inte så länge på läpparna men desto längre på kinderna. En varning bara: påskkärring-lik kan du bli om du tar för mycket! Love love love!



4. WELEDA Body Lotion      Originalprodukt ca 199kr/200ml  
Weledas kroppslotion i ny design är baserade på rena naturliga växtoljor, växtextrakt och äkta eteriska oljor. De återfuktar, mjukgör och tas lätt upp av huden.

Recension: Doften är fin och naturlig och lotionen går snabbt in i huden. Kladdfri och skön men jag tycker inte huden blir så vansinnigt återfuktad. Jag är dock väldigt torr i skinnet så det krävs en hel del för att göra min hud nöjd och återfuktad. Men absolut är detta en härlig och väldoftande lotion!  



5. GLOSSYBOX Lipstick  (full size)
I samarbete med tillverkarna av Illamasqua får du här Glossybox egna minimalistiska ljust färgade läppstift.

Recension: Fin färg men läppstift är något jag aldrig använder och aldrig kommer att använda heller så denna tänker jag ge bort. Någon som vill ha den?     
                                                 
 
Ja det var minsann ingen dum box detta även om jag inte använder två av produkterna. Det gör mig inget alls eftersom jag kunde byta till mig en bra foundation istället och någon annan blir glad över att få ett sprillans nytt & fint läppstift!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ