30 september 2012

Fix & don

Godkväll i stugorna! Har helgen varit bra? Jag kämpar med fördömda förkylningskitet men annars är det inget att klaga på alls! Denna söndag har mest handlat om att fixa och dona med allt som måste göras i hemmet. Jag vill ha allt tiptop inför jobbveckan och då får man ligga i trots sjukdom i kroppen. Vila hade nog inte skadat nej =) Alva och jag veckohandlade på Maxi och det gick som en dans utan minsta skrik eller gråt men när vi väl kom hem och det skulle sovas blev det skrika av ska ni veta! I två dagar har hon nu vägrat sova på dagen (tro mig, vi har försökt) trots att hon är supertrött men tack och lov har hon nu istället sovit riktigt bra på nätterna. Hon sprallar ju runt som alltid och har vaknat några gånger men de där ständiga uppvaknanden och vrålen har vi inte behövt handskas med denna helg. Härligt för oss alla tre (fyra med Ellie)!

 Tyvärr blev det ingen date med vännen Sanne idag då jag var för krasslig och det var inget roligt att behöva ställa in alls. Och ingen dans för Alva heller den stackaren! Sambon mådde lite bättre idag tack och lov så han tog några timmar till att arbeta med källarrenoveringen och bilade ner den dåliga putsen från några väggar.

Så här ser det alltså ut nu.




Anskrämligt, jag vet! Damm överallt och man undrar ju hur i hela friden detta ska bli en användbar källare. Men det kommer bli kanon till slut vilket vi försöker tänka på hela tiden.

Nu ska jag förbereda mig inför en ny vecka och allt vad den kommer innebära genom att lägga en härlig aromaterapi-mask i ansiktet, fila naglarna och läsa några rader ur min Isfolksbok. Jag har kommit till nr 18 av 47 så visst är jag en bra bit på vägen nu!

Trevlig söndagkväll!

Kram
/Eva ღ ♪♫

1 kommentar :

  1. Vad ni än gör med källaren så kan det ju bara bli en förbättring...

    sv: tack :)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ