10 september 2012

Återhämtning & dans

Hej på er denna måndagsafton!
Äntligen har jag börjar friskna till och kunnat jobba. Fortfarande är jag inte helt hundra och pigg är jag långtifrån men det är på rätt väg! Jag tror det är extra svårt att hitta ork och energi när man både sover uselt och är sjuk. Musten har liksom gått ur mig litegrann och kroppen vill mest vila och återhämta sig. Så jag har bestämt mig för att låta den ta det lugnt denna vecka så jag blir helt frisk och då kommer förhoppningsvis automatiskt min saknade energi tillbaka. Jag vill så gärna ha orken att busa med Alva, träffa vänner, träna mm men i dagsläget finns det inga energi-reserver att ta av. I slutet på veckan kommer det se annorlunda ut tror jag! På torsdag ska vi ju förresten till barnkliniken med Alva och se vad de har för idéer om vad som kan orsaka hennes galna sömnkarusell både dag som natt. En mirakel-kur tack! :)

Imorse anmälde jag Alvisen & mig till barndans-kurs på en dansstudio här i stan (Jossamikas) och varje söndag i 10 veckor ska vi ha en härlig stund och rocka loss ordentligt! Dansa tycker vi båda är väldans roligt nämligen. Det är ju tänkt att jag ska börja joura på jobbet om några månader men jag hoppas vi inte behöver missa alltför många danstillfällen ändå. Nu är det sängen som kallar och en låt har inte oväntat fastnat i hjärnan...

♪♫• Dansa, pausa. Dansa, pausa ♪♫•

2 kommentarer :

  1. idag på doctors sa de att pumpafrön som innehåller mycket magnesium kan hjälpa till att sova. Magnesium brist kunde tydligen göra att man hade svårt att slappna av.

    // Tant tina

    SvaraRadera
  2. Jag kan se Alvisen rocka loss och kikna av skratt, framför mig... Hon kommer att älska dansen :) och JA vi får hoppas på en mirakelkur åt henne. pok

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ