3 augusti 2012

Spännande julibox

Igår fick ni se en bild på vad jag fick i juliboxen men här får ni nu en närmre beskrivning av produkterna.




ANATOMICALS Farewell the Scarlet Pimplehell, Cleansing Mud Mask (full size)           Originalprodukt 39kr/15ml
Den ökar effektivt cirkulationen och gör rent din hy på djupet.

 I skrivande stund sitter jag faktiskt med ANATOMICALS ansiktsmask i facet och blir verkligen djupt rengjord känner jag. Det sticker lite i skinnet och jag luktar som jag stoppat huvudet i en lergrop ungefär. Denna är boxens mest naturliga produkt med andra ord :) Det verkar vara en effektiv mask utan tvekan.




BRILLIANTSMILE Whitening+ Toothpaste (full size)         Originalprodukt 149kr/65ml
Den perfekta lösningen för dig som önskar vitare tänder, utan att riskera en skadlig slipverkan på emaljen. Tillför en lyxig dimension i din vardagliga tandborstningsrutin.

Just denna tandkräm har jag velat prova länge ärligt talat så att den fanns i boxen var en oerhört glad överraskning! Två gånger har den använts och smaken är som en tandkräm bör ha och effekten lär ju naturligtvis dröja, om den kommer överhuvudtaget för en te-älskare som mig. Men jag ser fram emot ett vitare smajl!

ALESSANDRO Heel Rescue Balm    Originalprodukt 139kr/100ml
Ge dina fötter den lyxen de förtjänar! Produkten är bl a berikad med ingredienser som förhindrar uppbyggnaden av hård hud och ger ett långvarigt härligt resultat.

Mina fötter har inatt lyxat ordentligt under täcket eftersom de smordes in med denna härliga kräm innan läggdags. Den doftar rätt så mycket får jag säga men den håller vad den lovar för fossingarna var både mjuka och fina när jag klev upp i morse. Boxens lyxigaste produkt om ni frågar mig!





SKINPLAN Vitamin C Booster (full size) Originalprodukt 545kr/3gr
Detta unika högkoncentrat med 98% C-vitamin korrigerar och boostar huden.

När jag såg den lilla burken, öppnade och såg att det var puder i den tänkte jag "vad tusan är detta för nåt?" Det höjdes en aning på ögonbrynet när jag såg priset för den rätt oansenliga förpackningen också för det hade jag inte direkt förväntat mig. 545 kr är ju en ordentlig summa och helt otroligt att få den i boxen. Detta verkar vara en väldigt spännande produkt och jag har aldrig hört om eller provat nåt liknande så det ser jag verkligen fram emot! Hmm, undrar vilka korrigeringar den tänker göra med min hud? Återkommer om det!




ALESSANDRO Pro White Nail Polish  Originalprodukt 119kr/10ml
Låt oss presentera en mirakelprodukt som tack vare ett speciellt pigment, neutraliserar missfärgningar på nagelytan som kan uppstå från bland annat färgade nagellack.

Ännu en överraskande produkt. Jag har faktiskt tidigare provat liknande produkter från olika märken så det ska bli intressant att jämföra. Lacket ska påföras ikväll och miraklet ska få visa sig!





Jag sammanfattar juli månads Glossybox som en överraskande och spännande box full med produkter som ökar vardagslyxandet rejält. ღ

3 kommentarer :

  1. Fast det där med 545 kr är en lite överdriven summa kan jag tycka (som så ofta när det gäller Glossybox). Just den c-vitaminprodukten har varit en gratisprodukt på apoteket när man handlat annat ifrån Skin Plan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man! Fast de borde väl knappast ljuga om produktens pris när man så lätt kan kolla upp det...Om man inte köpt de där andra SkinPlan-produkterna hade ju priset varit 545kr menar jag. Oavsett så får man ju produkter för mer än de 139 kr man betalar och det tycker jag är fantastiskt. Både det och att få prova en massa produkter är verkligen lyxigt och roligt vilket är anledningen till att jag gillar Glossybox så mycket. Hittills känner jag inte att jag blir lurad i alla fall :D

      Radera
  2. på eleven kostar den iallafall 545 kr. Som sagt det är lätt att kolla upp priset om man tror att glossybox luras :)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ