12 augusti 2012

Sin & Dx


Titta vad jag hittade! Jag rotade igenom påsen med mina tillhörigheter från jobbet som jag samlade ihop så fint för snart ett och ett halvt år sedan och där fann jag bl a min oumbärliga linjal! DX & SIN (förkortningar på latin för höger & vänster) är ju något vi röntgenssjuksköterskor aldrig får missa då det kan ha förödande konsekvenser och det slog mig när jag såg linjalen vilket oerhört ansvar vi har i vårt yrke. Nu ska jag alltså damma av alla gamla anatomi-kunskaper igen. Har man nu två lungor, hur många kotor har ländryggen egentligen och var sitter nu sacroiliacalederna?? :) Tänk om jag glömt både det och allt som har med röntgenfysiken att göra som jag tidigare kunnat! Förhoppningsvis sitter allt i ryggmärgen och jag kommer säkert in i alla maskiner, datorer mm rätt fort kan jag tänka mig. Allt är packat och klart inför morgondagen så nu är jag redo för min nya karriär som arbetande sjungande mamma!

Ha en kanonvecka!
/Eva ღ ♪♫

1 kommentar :

  1. sv: ja dom låter kanon tycker jag, dock är de lite dyra =/

    du de kommer att gå grymt bra för dig !!!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ