11 augusti 2012

Kalas nr2 & Omega 3

Då är det snart dags för kalas nummer två som är min syster/guddotters 8-årsfirande! Gårdagens ett-årskalas var väldigt trevligt & fullt med små barn överallt :) God mat och supersmarrig fika bjöds det på. Alva fick en liten puss-påse med en boll och ett russinpaket i av lilla födelsedagsgrisen också vilket var uppskattat. Vår kära dotter är allt annat än blyg just nu. Hon gick lite hit och lite dit igår med en ballong i famnen och satte sig i olika främmande människors knä för att få en bok läst för sig emellanåt. :) Var vi föräldrar befinner oss är mindre viktigt. Hon klarar sig liksom rätt bra själv! Men sover, det gör hon däremot inte så bra som ni kanske redan vet. Det är många nätter som är uthärdliga men vissa perioder är helt vansinniga. Två tänder är på väg ut och därmed har Alva väckt oss minst en gång i timmen hela natten och från kl3 imorse har det varit ungefär var tionde minut. Likadant igår. Nu har vi , efter flera tips, köpt fiskolja med Omega 3&6 som kan ha god effekt på sömnen bl a. Hoppas på lite hjälp därifrån!



Kram på er och trevlig lördagkväll!

/Eva ღ ♪♫

3 kommentarer :

  1. Jobbigt det där med tänder och att inte få sova ordentligt. Hoppas det kommer ut snart så ni alla får sova gott om nätterna. Peppar peppar så har mina barn aldrig haft så där ont så de inte kunnat sova. Får se hur det går för Nova när det väl blir dags där.

    Hoppas Omega 3 kommer hjälpa lite

    kram

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack! Kul att du gillade bilden :) Roligt att höra

    Ja Omega 3 är bra för många saker; bra för hälsan, för förbränningen, mot depression mm... Så gör det till en vana och ta det varje dag. Det gör jag :) Ibland glömmer jag bort det, men i stort sett varje dag äter jag det iaf :) Och jag mår faktiskt lite bättre än jag gjorde tidigare. Om det beror enbart på det vet jag inte. Men det känns bra åtminstone och det är väl huvudsaken antar jag...

    Ha en härlig söndag! Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till. Kommer bli bra.

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ