6 augusti 2012

Jordskalv, Regn & Låg

Regnet öser ner och har gjort så en stor del av denna dag. Dagen som inleddes på ett högst oväntat sätt. Vid fem-tiden var jag vaken av nån anledning då helt plötsligt huset började skaka! Vad i hela världen är detta, tänkte jag och min enda förklaring var ett jordskalv. Sambon undrade om det var tvättmaskinen som ramlat (för det mullrar rätt friskt det också nämligen). :D Men det var alltså ett rejält jordskalv! En udda upplevelse om man säger så!

Under regniga omständigheter har vi idag varit på en liten tur bara sambon & jag. Köpte lite av varje gjorde vi på IKEA och sambon köpte snygga kläder bl a och en mycket god lunch åts i Höganäs hamn. Jag är tyvärr inte på topp alls dock. Sedan förlossningen är mina besvär under "den där" tiden i månaden blivit sjutton gånger tuffare tycker jag. Lite nere och ont i magen har jag alltid varit/haft men det är inget mot nu. Nätterna är plågsamma och känns som tidiga värkar, humöret är milt sagt svängande, jag blir stundtals helt varm & svettig, vill sova hela tiden och sist men inte minst så är sötsuget galet stort! Vet inte om det är vanligt att man får mer bekymmer med sånt när man fött barn... Jag är en lite butter och kinkig typ just nu alltså. :/ Trist för oss alla i familjen liksom. Nåja, det går ju över snart tack & lov.

Nu doftar det ljuvligt här hemma av Vanilla Satin och en värmedyna ska placeras gott på molande lilla magen. Imorgon blir en bättre dag!



 
Kram
/Eva ღ ♪♫

6 kommentarer :

  1. sv: jaha oj det låter spännande =) jag jobbar som behandlingsassistent just nu på ett utredningshem för barn, är där som sommarvikarie men önskar av hela mitt hjärta att jag blir kvar där =)

    ja visst tar den slut fort, jag har inte haft någon semester alls iår, men att ha sambon hemma är alltid skönt =)

    SvaraRadera
  2. Jordskalv vart bor ni egentligen?! :S
    Läskigt.

    Ja det är så jäkla segt att ha så långt och vi jobbar ju inte åtta timmars dagar heller..

    Vilken fin lykta. :D

    kram

    SvaraRadera
  3. Ush låter inget vidare, för mig har det också blivit värre efter förlossningen då jag ligger med kramper 15-30 minuter :( Blir helt slut efter det och vill bara sova.. Hoppas det är något som försvinner!

    SvaraRadera
  4. Ja precis jag håller med.
    Men det värsta är ju ändå folk som röker när dom är gravida usch!!!
    Men att få in denna vidriga stank det är inte speciellt kul.. :S

    Nej det kan jag verkligen förstå snacka om att vakna och tro att man är i en dröm då.. :S

    kram

    SvaraRadera
  5. Åh fy vad läskigt med jordskalv! Det har jag aldrig varit med om... Tack och lov.

    Sv: Förlåt för väldigt sent svar, jag har varit lite off några dagra. Haft besök av min syster och mest yrat runt haha :)
    Ja, deon jag recenserade är verkligen super! Så prova den tycker jag :)
    Tack allt är bra annars :)
    Hoppas du får en fin dag idag (tisdag alltså tihi)!

    SvaraRadera
  6. Blev värre för mig med! från att knappt ha känt av det och använt de minsta tampongerna till de dagar jag blöder mest till att tro att jag ska avlida och med en pms som inte går av för hackor... Slussades lite mellan olika gynekologer också, men har nu en underbar kvinna som förklarade att det har med dålig sömn, och att man allmänt är mer sliten som mamma - "iaf de första 3-4 åren" (tack för den). Hur som skrev hon ut svaga antidep. att ta 1 vecka innan mens, i väldigt liten dos och wow säger jag bara! Enorm skillnad!

    En tjejkompis till mig som alltid haft problem förespråkar nån form av magnet man har mot magen.. finns på hälsokost tydligen...

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ