21 augusti 2012

Hektisk dag & ilsket slut på arbetsdagen

Godafton! Då var snart tisdagen över minsann. Det har varit en hektisk dag på jobbet idag som inleddes med datorstrul vilket är ytterst obekvämt i mitt jobb där datorer har en väldigt central roll. Efter några timmar blev det bättring på datorfronten men istället lite klurigt med patienterna. Men jag gillar lite lagom stress, då arbetar jag som bäst, så det var inget jag klagade över precis. Däremot slutade dagen himla tråkigt då en stressad undersköterska med fantastiskt dåligt humör (från annan avdelning) tyckte vi på röntgen varit jobbiga under dagen och ringt mycket till dom (vilket vi naturligtvis gjort men inte för att vi ville utan för att vi var tvungna för patientens skull liksom) så hon passade på att ge lilla mig en rejäl skopa för det. Hade jag varit en av de "äldre och mer erfarna" och inte sett ut som nitton hade hon nog fasen inte sagt ett ljud, det är jag säker på! Men jag behöll lugnet så där kom hon ingenvart men eftersom hon inte ville stanna och lyssna på mig så ringde jag faktiskt avdelningen sen och fick sagt vad jag tyckte om att bli tillrättavisad på det viset för nåt som vi måste göra för patienternas skull! Det är ju för patienterna vi är där och då ska allt gå rätt och riktigt till helt enkelt! Ja ilsken som ett bi blev jag och det höll i sig ända tills jag kom hem och fick pussat på mina älsklingar. Ser jag denna sura dam igen så ska jag vara sådär oförskämt trevlig för att irritera upp henne riktigt ordentligt :)


Nu ikväll har jag varit hos frissan och blivit tjusig i håret så imorgon kommer jag till jobb fräsch och glad igen!

/Eva ღ ♪♫


4 kommentarer :

  1. Håll huvudet högt Evisen, mycket bra att du höll dej lugn:-) nästa gång du ser henne så ge henne arga minen. Från mej oxå!! 1-0 till dej gumman<3 p&k

    SvaraRadera
  2. Det var bra tacklat tycker jag!

    Kul att varit hos frissan och blivit fin i håret. Älskar att klippa mig och bli ompysslad av min frisör :)

    SvaraRadera
  3. Huvva för sådana människor! Tycker du hanterade det på ett riktigt bra sätt.

    SvaraRadera
  4. Starkt av dig att hålla dig lugn och göra det rätta. Jag däremot hade aldrig varit tyst. Kan inte sånt. ;)

    Wiie tack. :D superkul jag tävlar massor men vinner aldrig typ så detta var kul. :D

    Kram

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ