15 augusti 2012

Det nya livet & knäoperation

Godafton! Redo för sängen är jag men måste ju slänga in ett inlägg om mitt nya arbetarliv mm. Det går riktigt bra på nya arbetsplatsen men jag är rejält trött i hjärnan emellanåt. Den får jobba väldigt hårt! Jag har knappt hunnit fatta lyxen att kunna gå till jobbet på tre minuter än. Det är underbart! Nåt mindre underbart är att Alva inte sover ett dugg bättre. Stackars lilla gumman har det inte lätt. I fem-minutersintervaller vaknade hon upp inatt igen och hon var så trött så trött imorse. Det är sällan hon vaknar och är trött & ledsen faktiskt, den urusla sömnen till trots, men denna morgon var hon riktigt slutkörd. På lördag har vi givit henne Omega 3&6 i en vecka och så fort blir det nog ingen skillnad i sömnen men hade varit fantastiskt om det hjälpte! Just nu är tand 5&6 på väg ut så det gör ju klart superont, precis som alla hennes tänder hittills gjort, och det är ju en del tänder kvar...Det skär i hjärtat att hon ska behöva ha så ont och vara så ledsen. Kom ut fort tand-jäklar!!

Idag opererades min älskade mormor förresten! Hon har länge plågats av artros i sina knän och det vänstra fixades till för några år sedan och nu alltså det högra. Som tur är blev operationen här på sjukhuset så hon slipper åka nån längre sträcka och jag kan ha koll på henne. Det tog nästan hela dagen innan hon var klar så jag var ganska orolig i sinnet innan jag fick träffat henne. Men allt gick kanon och hon var glad att det var gjort fast hon mådde sådär när jag besökte henne. Alldeles kritvit i ansiktet var hon och väldigt ont hade hon. Min kära mormor! Det var jobbigt att se henne i sjukhussängen, vilket jag tycker är hemskt läskigt när det gäller nära & kära. Svimfärdig kan jag bli i sådana situationer faktiskt. Och jag som är röntgensjuksköterska liksom :) Men det är andra bullar när det gäller okända människor och jag går in i min yrkesroll. Nu svävar jag visst ut lite. "Goggi" mår bra och hon lär lysa upp tillvaron för personalen på avdelningen, var så säker! Hon hade så ont att hon bad sköterskan om några "rejäla droger, gärna LSD eller nåt" så hon slapp lida. Det är min mormor det!


Nu måste jag sluta ögonen och sova. Hoppas på en bra natt!


God natt!
/Eva ღ ♪♫

1 kommentar :

  1. Stackars liten som inte får sova! Finns ngt som heter bonjela mot just tandsprickning som vi hade till Emma.. Funkade jättebra, testade lite på tungan och den bedövade rätt bra! Säljs på english store/shop har jag för mig!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ