26 augusti 2012

Allergin-teorin förkastades kvickt

Det är kanske trist för er att läsa om våra sömnproblem men det uppfyller liksom hela vår tillvaro just nu så det är skönt att skriva av sig. Vår laktos-plan förkastades nästan lika fort som vi bestämde den. Alva var oerhört svår att lägga igår men långt om länge somnade hon i alla fall. Kl2 vaknade hon med ett illtjut och det fortsatte och fortsatte med paus, skrik, paus, skrik i över en timme. Hon försökte somna om hela tiden men började istället skrika. Vi har aldrig direkt uppfattat att hon har ont utan varit övertygade om att hon blir störd i sömnen och att hon inte kan komma till ro när hon väl vaknat. Denna natt var dock så extremt katastrofal att vi inte längre vågade lita på våra instinkter och vårt omdöme så Sjukvårdsupplysningen ringdes. Damen vi pratade med var väldigt bra och hon blev väldigt förvånad när sambon berättade hur länge vi haft det såhär. Vi borde fått hjälp långt tidigare menade hon. Efter att ha hört Alvas vrålande och efter en del frågor om hennes beteende kunde hon lugna oss med att Alvisen inte hade ont utan hon var helt enkelt skitarg för att hon inte kunde somna om. Efter denna tuffa vecka var Alva så övertrött att hon helt enkelt inte kunde komma till ro alls så hon visste ju klart inte var hon skulle bli av. Så detta blev kulmen på det hela liksom. Detta är verkligen inte bra sa damen i luren utan Alva behöver få hjälp väldigt fort så vi hoppas på en kallelse från Barnmottagningen i veckan!
Kl5 imorse somnade äntligen vår lilla prinsessa och med ett uppvak emellan sov hon i alla fall till 9. Det har varit värsta natten sen Alva föddes men vi försöker hålla humöret och hoppet uppe men jag undrar lite i mitt stilla sinne hur tusan någon ska kunna hjälpa oss. Men det återstår att se!

4 kommentarer :

  1. Men gud va jobbigt! Skönt att ni äntligen ska få hjälp med det. Kan tänka mig hur slut ni måste vara efter inatt. Hoppas det vänder snart så ni får sova ordentligt. Kram på er

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt. Skönt däremot att ni blev tagna på allvar. Jag tycker det är konstigt att ni inte har fått hjälp tidigare. Stackars lilla Alvisen. :(

    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Ja men det hör måste ni verkligen få hjälp med snabbt. Jag lider med er. Om jag vore dig skulle jag ringa mottagningen och trycka på och berätta hur kris det faktiskt är, och hur länge ni haft det så här. Man måste alltid vara på när det kommer till sjukvården. Det vet du säkert redan ;)

    Jag hoppas det inte är något allvarligt och att det löser sig snart för er.

    kram

    SvaraRadera
  4. Lider med er! Verkligen! vet precis hur vidrigt det är med såna nätter.. Men vad skönt att träffa rätt person och bli tagna på allvar.. När jag tog upp hur vi hade det med Emma för BVC så tyckte de att vi skulle låta henne skrika några nätter à la Anna Wahlgren metoden... och om jag inte gjorde det var det mitt problem... Skillanden kanske var att Emma aldrig var särskilt påverkad av sömnbristen, bara jag som höll på att gå under ;)

    Hoppas det löser sig för er snart! För oss gick det verkligen från ena dan till den andra så sov hon 5-6 timmar i streck! Kändes som rena rama himmelriket!

    Tänker på er, och massa styrkekramar!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ